
Hieronymus Ensemble
Concert in de Sint Joriskerk Bredevoort
Dit concert is helaas in verband met de Coronamaatregelen geannuleerd.
14 februari 2021
Lette Vos sopraan
Tobias Peralta countertenor
Pablo Gregorian tenor
Andrew Hopper bas en algehele leiding
Zij begeleiden zich zelf met Viola da Gamba en Barokgitaar
www.hieronymusensemble.com
Programma:
Guillaume de Machaut (c. 1300-1377) | Douce dame jolie |
John Wilbye (1574-1638) John Farmer (c. 1570-c. 1601) |
Adieu, sweet Amaryllis Fair Phyllis I saw |
Thoinot Arbeau (1520-1595) Josquin des Prez (1455-1521) Claudin de Sermisy (1490-1562) |
Belle qui tiens ma vie Mille regretz Tant qui vivrai |
Thomas Morley (1557-1603) John Dowland (1563-1626) John Dowland |
April is in my mistress’ face Dear, if you change Come again |
John Dunstable (c. 1390-1453) Adrian Le Roy (c. 1520-1598) |
Puisque m’amour O combien est heureuse |
John Bennet (c. 1575-after 1614) John Dowland John Dowland |
Weep, O mine eyes Time stands still Say, love, if ever thou didst find |
en instrumentalisten van alle grote Conservatoria in Nederland.
Hieronymus gaf concerten binnen bekende concertseries, zoals die van de Pieterskerk in Utrecht en de Kloosterkerk in Den Haag en bij allerlei bijzondere gelegenheden, zoals de “Purcell dag” van het festival Oude Muziek een viering van het 500-jarige bestaan van de grote kerk in Alkmaar en tijdens het festival “Art Stations of the Cross in de Waalse Kerk in Amsterdam.
In 2019 stond Hieronymus in de finale van het Van Wassenaer Concours, waar ze werden geroemd om hun veelzijdigheid, flexibiliteit en lef. Momenteel werkt het ensemble aan een CD met Engelse religieuze koormuziek uit de 15e eeuw.
Voor meer informatie kunt u terecht op www.hieronymusensemble.com.

(sopraan) studeerde in juni 2017 cum laude af aan HKU Utrechts Conservatorium. Haar ruime ervaring als koor- en ensemblezangeres bij o.a. Cappella Amsterdam, De Nationale Opera Talent, NKK NXT en Consensus Vocalis kenmerkt zich vooral door diversiteit en het oprekken van de grenzen van ‘klassiek’. Recent maakte ze deel uit van cd-opnames met PRJCT Amsterdam en Dejongdejongplus. Lette is tevens werkzaam als literair vertaler en vertaaldocent.

begon zijn muzikale vorming als jongenssopraan op de Kathedrale Koorschool Utrecht. Hij vervolgde zijn studie op het Utrechts Conservatorium, waar hij in 2017 cum laude afstudeerde bij Jon Thorsteinsson. Vandaag de dag wordt Tobias gecoacht door Alex Potter en Xenia Meijer.
Afgelopen jaren soleerde hij onder andere in: Saul van G.F. Händel, the Chichester Psalms van
L.Bernstein, de Johannes- en Matthäus-Passion van Bach en zijn Hohe Messe. Ook zong hij de rol van derde knabe in een producitie van Die Zauberflöte (W.A. Mozart) bij Opera Zuid. Naast zijn solistische werk heeft Tobias veel ervaring als ensemblezanger. Hij is als freelancer verbonden aan
het Nederlands Kamerkoor, het koor van De Nationale Opera, De Nederlandse Bachvereniging, Cappella Amsterdam, The Sixteen, Consensus Vocalis, Le Nuove Musiche en Hieronymus Ensemble. Tobias is tevens werkzaam als dirigent en vocal coach.

De Armeens-Nederlandse tenor Pablo Gregorian rondde in 2020 zijn bacheloropleiding Zang Oude Muziek af bij het Koninklijk Conservatorium te Den Haag. Hoogtepunten van het afgelopen seizoen als solist waren o.a. een Nederlandse tournee van het Apollo Ensemble met Telemanns Brockes-Passion, een geënsceneerde uitvoering van de Johannes-Passion met leden van het Koninklijk Concertgebouworkest in Las Palmas (Gran Canaria) en madrigalen van Monteverdi in een
volledig geënsceneerde theatervoorstelling onder leiding en regie van Michael Chance. Als ensemblezanger heeft hij de afgelopen jaren onder andere deelgenomen aan een project met meerkorige zeventiende eeuwse ensemblemuziek onder leiding van Jos van Veldhoven.Ook maakt hij deel uit van het Hieronymus Ensemble, dat gespecialiseerd is in Engelse renaissancemuziek. Als koorzanger zong hij met Cappella Amsterdam onder andere Dixit Dominus van G.F. Händel. Onder leiding van Ton Koopman zong Pablo Gregorian J.S.Bachs Hohe Messe. Afgelopen seizoen zong hij bij Ribattuta Musica Händel’s Messiah en het Weihnachtsoratorium en Magnificat van J.S. Bach.
Komend seizoen is Pablo Gregorian ripiënist bij de Matthäus-Passion door de Nederlandse Bachvereniging en is hij tenorsolist bij de Johannes-Passion door het Apollo Ensemble

De Britse bas-bariton Andrew Hopper studeerde compositie aan het Birmingham Conservatoire en werkte daarna als freelance koorzanger in het VK. In 2015 verhuisde hij naar Nederland om oude muziekstem te studeren aan het Koninklijk Conservatorium Den Haag, en is momenteel een
masterstudent aan het Conservatorium van Amsterdam. Hij heeft gewerkt met leraren waaronder Xenia Meijer, Rita Dams, Peter Kooij en Robin Blaze.
Andrew is niet alleen een veelgevraagd solist, maar werkt ook regelmatig als ensemblezanger met groepen als Amsterdam Baroque, het Nederlands Kamerkoor, Cappella Amsterdam en Collegium Vocale Gent. Hij is gespecialiseerd in de uitvoering van oude muziek, met een bijzondere liefde voor de Noord-Europese middeleeuwse en vroege renaissance polyfonie, die hij verkent met zijn eigen groep, Hieronymus Ensemble. Andrew speelt ook een verscheidenheid aan vroege strijkinstrumenten (onder andere viola da gamba, vielle, lira da gamba). Naast zijn muzikale leven studeert Andrew politicologie aan de Universiteit Leiden.